Διαστάσεις κρίσης προσλαμβάνει η αντιπαράθεση του Αρχιεπισκόπου Γεωργίου και του μητροπολίτη Πάφου Τυχικό, οι τοποθετήσεις του οποίου σε σχέση με τα… δαιμονισμένα φαγητά, αλλά και τη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία, κρίνονται θρησκοληπτικές και κινούνται στο φάσμα της αίρεσης με βάση την ορθόδοξη χριστιανική θεολογία.
Ενδεικτική προς αυτή την κατεύθυνση είναι η θέση που εξέφρασε μιλώντας στο ραδιόφωνο του «Π» και την εκπομπή «Δεύτερη Ματιά», ο θεολόγος, εκπρόσωπος της Ιεράς Αρχιεπισκοπής, Ιωάννης Αντωνιάδης, ο οποίος, αν και δεν ενστερνίστηκε τον όρο «αιρετικές τοποθετήσεις», ωστόσο, ανέφερε ότι οι θέσεις του μητροπολίτη Τυχικού «σχοινοβατούν σε θέματα θεολογικά». Την ίδια ώρα, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της Αρχιεπισκοπής, «ένας μητροπολίτης δεν μπορεί να λειτουργεί αυτόνομα διότι ο τρόπος λειτουργίας της Εκκλησίας μας είναι συνοδικός. Ο μητροπολίτης Πάφου αυτονομήθηκε από την Εκκλησία με τον τρόπο του, αφού πρώτα και κύρια δεν έχει επαφή με τον ίδιο τον Αρχιεπίσκοπο ο οποίος είναι η προϊσταμένη Αρχή της Εκκλησίας της Κύπρου».
Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της Αρχιεπισκοπής, ο Αρχιεπίσκοπος Γεώργιος έκρινε ότι έπρεπε να παρέμβει, ανταποκρινόμενος στις αντιδράσεις πλήθους πιστών, αλλά και συνοδικών (μητροπολιτών, επισκόπων) απέναντι στις τοποθετήσεις Τυχικού. Εξήγησε ότι οι σχέσεις Αρχιεπισκόπου – μητροπολίτη Τυχικού έχουν αρχίσει να διαταράσσονται από την εποχή που ο νυν μητροπολίτης Πάφου, λίγο μετά την εκλογή του, είχε σταθεί τροχοπέδη στην έλευση της κάρας του Αποστόλου Παύλου στην Κύπρο. «Η έλευση της κάρας θα ήταν ένα κοσμοϊστορικό γεγονός καθώς θα έβγαινε για πρώτη φορά εκτός Βατικανού», είπε ο Ιωάννης Αντωνιάδης. Μάλιστα, η απόφαση για έλευση της κάρας του Αποστόλου Παύλου από το Βατικανό στην Κύπρο, και πιο συγκεκριμένα στην Πάφο, όπου έδρασε και δίδαξε ο Απόστολος, επιτεύχθηκε μετά από πολύμηνες διαβουλεύσεις και συνεννόηση μεταξύ του μακαριστού Αρχιεπισκόπου Χρυσοστόμου Β, αλλά και του νυν Αρχιεπισκόπου Γεωργίου όταν ήταν μητροπολίτης Πάφου. Μια πολύμηνη προσπάθεια, την οποία ωστόσο ο Τυχικός κατάφερε να «τουμπάρει».
«Η ένσταση του μητροπολίτη Πάφου είναι ότι θεωρεί τους ρωμαιοκαθολικούς σαν αιρετικούς και δεν θέλει να έχει καμιά κοινωνία και επικοινωνία μαζί τους. Η αγιότητα, όμως, του Αποστόλου δεν έχει να κάνει με οποιεσδήποτε σχισματικές καταστάσεις, οι οποίες προέκυψαν στον Χριστιανισμό 1.000 χρόνια μετά», ξεκαθάρισε ο θεολόγος, καθιστώντας παράλληλα σαφές ότι ούτως ή άλλως, κανένας ορθόδοξος ιεράρχης δεν κάνει συλλείτουργο με ρωμαιοκαθολικούς, όπως άφησε να νοηθεί ο μητροπολίτης Πάφου. Ως Ορθόδοξη Εκκλησία, δεν ονομάζουμε τους ρωμαιοκαθολικούς 'αιρετικούς' αλλά 'σχισματικούς', είπε ο θεολόγος, σημειώνοντας ότι «δεν είναι σωστό να αποκαλούμε τους ρωμαιοκαθολικούς 'αιρετικούς'».
Ο αποκλεισμός ανθρώπων ή η χρήση ενός λεκτικού που είναι και ενοχλητικό προς άλλες ομολογίες, που είναι και συμπολίτες μας, όπως οι Μαρωνίτες και οι Λατίνοι, δεν είναι μια στάση που ευνοεί την ενότητα της Χριστιανοσύνης και «δεν μπορούμε να μπούμε σε ένα κυνήγι μαγισσών», διεμήνυσε ο εκπρόσωπος της Αρχιεπισκοπής.
Έστειλε παράλληλα το μήνυμα ότι «κάπου πρέπει να μπει και ένας φραγμός διότι διασύρεται και η Εκκλησία. «Ένας ποιμένας έχει πολύ μεγάλη ευθύνη σε σχέση με την εικόνα που εκπέμπει, διότι μπορεί να δημιουργήσει και φανατισμό σε ένα κοινό που δεν μπορεί να προσλάβει διαφορετικά κάποια πράγματα ή που δεν έχει την απαραίτητη κριτική σκέψη», είπε.